Den pædagogiske praksis

    Det pædagogiske arbejde i Vildanden karakteriseres først og fremmest af følgende:

    • Et velfungerende forældresamarbejde der prioriteres meget højt.
    • Stabilt, imødekommende personale, som har hver sine kompetencer, så huset har et bredt spektrum af aktiviteter.
    • En høj grad af kontinuitet og stabilitet i hverdagen - der sker noget i Vildanden, men her er også plads til at tage tingene i roligt tempo.
    • En sund og velfungerende madordning
    • Et meget tæt samarbejde med skolen for at sikre en optimal overgang. Vi bruger skolens lokaler og legeplads. Skolegården med mooncars deler vi med skolen/SFO´en.
    • Der er altid plads til at udfolde sig motorisk - ude på mooncars, cykler mm., og en gang i ugen er vi i skolens gymnastilksal, hvor der bl.a. leges "vilde" regellege (alle mine kyllinger, bjørnen sover mm.). Desuden balancerer, triller, ruller, klatrer, hopper osv. alt det vi kan.
    • Inde har vi et stort puderum, som giver fantastisk gode udfoldelsesmuligheder med kroppen.
    • Her er desuden masser af plads til mange forskellige kreative aktiviteter, da vi har et rum kun til det. Her  klippe - klistrer vi, maler, laver mange forskellige ting med perler osv. Kun fantasien sætter grænser...... og fantasi har vi masser af :)    
    • Huset er en tidligere inspektørbolig, hvilket gør, at vi har mange rum at lege i. Det giver ro til fordybelse i legen, at man kan trække sig ind i et af de mange værelser og lege.

     Fælleshåbsskolens hjemmeside